Barum
BF Goodrich
Bridgestone
Continental
Dunlop
Firestone
Fulda
Goodyear
Kleber
Matador
Michelin
Nokian
Pirelli
Sava
Semperit
Uniroyal

Dunlop

Dunlop - o značce

O Dunlopu

Dunlop logo

Široké zkušenosti firmy na závodních polích a bezpochyby pusobivé rekordy na závodních drahách vedly k zavedení inovativních technologií i u pneumatik určených pro každodenní ježdění. Jelikož se neustále snažíme učinit řízení ještě příjemnějším, poskytujeme nyní motoristum a závodníkum výkonnost a výdrž posledních gumárenských technologií. Touch Technology firmy Dunlop perfektně ukazuje přístup firmy Dunlop k výzkumu a vývoji: pneumatiky Dunlop jsou schopné poskytnout řidičum lepší cítění s vozovkou, neboť poskytují lepší zpětnou vazbu, větší kontrolu jízdy a díky tomu i větší potěšení.

V roce 1888 zkladatel firmy Dunlop, John Boyd Dunlop, pozoroval svého malého syna, jak jezdí na tříkolce na pevných a tuhých gumových pneumatikách na kamenité zemi. Všiml si, že jeho malý syn jezdí velmi rychle, avšak nevypadalo to pohodlně a příjemně. Ve snaze umožnit synovi plynulejší a lehčí jízdu a řízení, Dunlop vzal tříkolku, obalil kola tenkými gumovými plátky, slepil je dohromady a nafoukl je pumpičkou na fotbalový míč. Tímto zpusobem vynalezl první nafukovací systém v historii a položil základy pro první nafukovací pneumatiku.

  • 1922 Výroba první pneumatiky s ocelovou patkou s pláštěm z tkaného lana - ztrojnásobila se životnost pneumatiky. Spolu s jednodílným ráfkem se tak stala prumyslovým standardem.
  • 1948 Dunlop představuje bezdušovou pneumatiku s plastickou samotěsnící vrstvou na vnitřní straně pláště. Tento obal zamezil úniku vzduchu z pneumatiky při defektu. Roku 1954, kdy nebyla těsnící vrstva díky dalšímu vývoji potřeba, se pohyboval počet defektu pneumatik zpusobujících zácpy na silnicích na jeden na 16,000 mil u dušových pneumatik oproti jednomu na 80,000 mil u bezdušových.
  • 1959 Dunlop představuje první pneumatiku (RS5) s pevným "nožem vyřezaným" vzorkem, nylonovým pláštěm (pro sílu a odolnost při vysokých rychlostech) a bezpečnostním ramenem vyvinutými jeho inženýry v Německu.
  • 1962 - 1964 Technický tým společnosti Dunlop objevuje do té doby nevysvětlitelný fenomén aquaplaningu. Jejich popis a prokázání tohoto fenoménu zpusobilo celosvětovou senzaci a přineslo týmu Dunlop mnoho cen. Následující patentovaný vzorek (uvedený jako SP 68) zajistil, že se od té doby vývojáři vzorku pneumatik zaměřovali také na těch několik čtverečních palcu, které jsou v kontaktu s vozovkou. Hustota drážek v povrchu dezénu se prudce zvedla a nové provedení s vodními tryskami (tzv. aquajets), které mužeme popsat jako tunely skrz postranní žebra běhounu, umožnilo odvod vody po stranách.
  • 1972 Světová inovace: Dunlop vyvíjí prvních 60 sérií pneumatik s ocelovým pásem.
  • 1973 Světová inovace: Dunlop uvádí DENOVO, první samonosný, tzv. failsafe- nouzový dojezdový systém ráfku a pneumatiky. Muselo dojít ke změnám v legislativě, aby mohl být užíván na silnicích, a roku 1973 byl v prvovýrobě užíván u Mini 1275GT.
  • 1979 Dunlop uvádí systém uzamykání patky Denloc jako součást systému DENOVO 2. .
  • 1983 Dunlop představuje systém TD/Denloc a samonosný systém.
  • 1994 Světová inovace: Dunlop představuje první ultralehkou konstrukci pásové pneumatiky. Snižuje tak váhu vozidla o přibližně 12 kg. Vývoj systému Instant Mobility System (IMS) jako náhrady za rezervní pneumatiku - pokud dojde k defektu, je do pneumatiky vypuštěna latexová směs, která pneumatiku utěsní.
  • 1997 Dunlop představuje vysokovýkonnou pneumatiku SP Spot 9000 se zcela novou profilovou technologií.
  • 1998 Vývoj pneumatiky s technologií DSST, samonosné pneumatiky s "failsafe- nouzovými dojezdovými " vlastnostmi.
  • 1999 je představen systém pro monitorování pneumatik - WARNAIR. Rychle odhalí ztrátu tlaku v pneumatice a upozorní řidiče zvukovým nebo vizuálním signálem.
  • 2002 Dunlop představuje technologii 3S. Jedná se o pneumatiky, jejichž inovační asymetrický třízónový běhoun poskytuje perfektně vyvážené vlastnosti- Tichou jízdu, Sportovnost a Bezpečnost.       

Roku 1984 došlo ke konsilidaci evropských a US Dunlop operací v oblasti pneumatik s japonským obchodem, jako částí Sumitomo group. Roku 1999 Sumitomo a The Goodyear Tire & Rubber Company se rozhodly, že dojde ke globální alianci, čímž se stanou největším výrobcem pneumatik. Dunlop v Evropě je nyní částí joint venture, zahrnující šest společností a je začleněný do Goodyear Dunlop Tires B.V.

Dunlop je jedním ze světových vedoucích výrobcu výkonných a vysokovýkonných pneumatik pro prvovýbavu prestižních značek. Mnoho z renomovaných výrobcu automobilu standardně využívá pneumatiky Dunlop, včetně následujících: Alfa Romeo, Audi, AMG, Aston Martin, BMW, Honda, Jaguar, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Seat, Škoda, Toyota a Volkswagen. Dunlop poskytuje motocyklové pneumatiky jako součást prvovýbavy pro vedoucí výrobce motocyklu, včetně následujících: Aprilia, Benelli, BMW, Buell, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.

 

Převzato z: http://www.dunlop.eu/